26 მაისი 2024,   18:14
ვრცლად
UNIAN: მსოფლიოში ცნობილი ბრენდები რუსეთის ხაზინას ასობით მილიონი დოლარით ავსებენ – ნახეთ, ვის რამდენი შეაქვს აგრესორი ქვეყნის ბიუჯეტში

უკრაინული გამოცემა UNIAN აქვეყნებს ვრცელ სტატიას, სადაც დეტალურადაა აღწერილი რუსულ ბაზარზე დასავლური კორპორაციების საქმიანობა. გამოცემა საკუთარ კვლევაზე დაყრდნობით წერს, რომ კომპანიების აბსოლუტური უმრავლესობა აგრძელებს მუშაობას რუსეთში და ყოველწლიურად ათობით მილიარდი დოლარი შეაქვს აგრესორი ქვეყნის ბიუჯეტში. UNIAN-მა შეადარა მონაცემებიც – როგორია პროპორცია დასავლური კომპანიების მიერ რუსეთის ბიუჯეტში გადახდილ გადასახადებსა და უახლესი რუსული იარაღის ღირებულებას შორის. აღმოჩნდა, რომ მხოლოდ გასული წლის განმავლობაში, ამ კომპანიების რუსულმა ოფისებმა აგრესორი ქვეყნის ბიუჯეტს დაამატეს ისეთი თანხა, რაც ექვივალენტურია უახლესი მოდელის ასობით მძიმე იარაღის შეძენისა და უკრაინის მშვიდობიან ქალაქებზე მასიური სარაკეტო თავდასხმის.


UNIAN-ის მიერ გამოაქვეყნებულ სტატიაში ვკითხულობთ:

“სრულმასშტაბიანი ომის დაწყებისთანავე, უკრაინისადმი სოლიდარობის ნიშნად, არაერთმა საერთაშორისო კორპორაციამ დადო პირობა, რომ რუსეთის ბაზარს დატოვებდა - ზოგი დაუყოვნებლივ, ზოგი ეტაპობრივად. ზოგიერთმა ნამდვილად შეასრულა თავისი სიტყვა, მაგრამ, სამწუხაროდ, ეს კომპანიები აბსოლუტურ უმცირესობაში არიან.

ბევრმა კორპორაციამ გამოიყენა განცხადებები რუსეთის ფედერაციიდან გასვლის შესახებ, როგორც პიარ კამპანია დასავლური ბაზრისთვის (რადგან დღეს რუსეთთან მეგობრობა მოდური არ არის). სხვებს არც კი დაუმალავთ, რომ რუსული ბაზარი უკრაინულზე მეტად მოსწონდათ. ზოგიერთები კი გამოირჩეოდნენ რუსეთის არმიის პირდაპირი თუ ირიბი დახმარებით.

დიახ, ფრანგული Bonduelle ჰუმანიტარულ დახმარებას უწევდა ოკუპანტებს. საბედნიეროდ, უკრაინული სუპერმარკეტების თაროები მაშინვე გათავისუფლდა "რუსული სამყაროს" მოყვარულთა პროდუქციისგან.

რას იტყვით ცნობილი ბრიტანული კორპორაციის Unilever-ის პროდუქტებზე - ერთ-ერთი მსოფლიო ლიდერი კვების პროდუქტებისა და საყოფაცხოვრებო ქიმიკატების წარმოებაში (ისეთი ცნობილი ბრენდები, როგორიცაა: Domestos, Axe, Rexona, Dove, Lipton, Timotei და ა.შ. ) - რომლითაც ჯერ კიდევ ივსება უკრაინული მაღაზიები. იმავდროულად, ამ კომპანიამ არა მხოლოდ უარი თქვა რუსეთის დატოვებაზე, განაგრძო ოკუპანტის ბიუჯეტში გიჟური გადასახადების გადახდა (მხოლოდ 2021 წელს $331 მილიონი), კომპანიამ საჯარო განცხადებაც გააკეთა, რომ არ შეუშლის ხელს მობილიზებული თანამშრომლების ომში გაგზავნას.
კიევის ეკონომიკის სკოლის (KSE) მიერ ჩატარებული კვლევის მიხედვით, საერთაშორისო კომპანიების მხოლოდ 8 პროცენტმა, რომლებიც ომამდე მუშაობდნენ რუსეთში, მთლიანად დატოვა ეს ტოქსიკური, მაგრამ გემრიელი ბაზარი. დანარჩენი (2500-ზე მეტი კომპანია!) აგრძელებენ უკრაინის წინააღმდეგ აგრესიული ომის დაფინანსებას სხვადასხვა გზით.

აღმოვაჩინეთ, რომ ამ კომპანიების მიერ მხოლოდ წინა წლის განმავლობაში გადახდილი გადასახადები საკმარისია მთელი არმიის დასაკომპლექტებლად!

და ყველაფრის მერე გვიკვირს, რატომ არ მოქმედებს სანქციები ისე სწრაფად, როგორც ჩვენ გვსურს და რატომ აგრძელებს რუსეთი ამ უსამართლო, აგრესიულ ომს, რომლის დასასრული, სამწუხაროდ, ჯერ არ ჩანს...

დროა გავიხსენოთ ამ ცინიკური კორპორაციების სახელები...

სავაჭრო ქსელებში ფულს სუნი არ აქვს

დავიწყოთ ჩვენი სია ცნობილი საერთაშორისო სავაჭრო ქსელებით, რომლებიც აგრძელებენ “ორ სკამზე ჯდომას“ და ერთდროულად მუშაობენ რუსეთსა და უკრაინაში.

დასავლური ბიზნესის ერთ-ერთი თვალსაჩინო წარმომადგენელი, რომელიც ყველაფრის მიუხედავად აგრძელებს მუშაობას რუსეთის ფედერაციაში, არის საყოფაცხოვრებო საქონლის საცალო ვაჭრობა, მსოფლიოში ცნობილი ფრანგული ბრენდი Leroy Merlin. 2022 წლის მარტში კიევში სავაჭრო ცენტრის დაბომბვაც კი, რომელმაც ამ კომპანიის წარმომადგენლობის თანამშრომლები იმსხვერპლა, ვერ დაარწმუნა Leroy Merlin, რომ აგრესორ ქვეყანაში მუშაობა შეეჩერებინა.

რუსეთში Leroy Merlin მართავს 143 მაღაზიას, სადაც დასაქმებულია 45 000 ადამიანი. კომპანიის რუსული ფილიალის შემოსავალმა 2021 წელს 4,8 მილიარდი დოლარი შეადგინა, საიდანაც 335 მილიონი გადასახადების სახით გადაიხადეს რუსეთის ფედერაციის ბიუჯეტში.

იმავე ფრანგი მფლობელის საკუთრებაშია სუპერმარკეტების ქსელი Auchan, რომელიც ასევე არ ჩქარობს რუსეთის დატოვებას. უფრო მეტიც, ის აფართოვებს საკუთარ ბიზნესს.

რუსეთის ტერიტორიაზე Auchan-ის გასული წლის შემოსავალმა შეადგინა 3,5 მილიარდი დოლარი, საიდანაც 167 მილიონი წავიდა რუსეთის ფედერაციის ბიუჯეტში.

სავაჭრო ბაზრის კიდევ ერთი საერთაშორისო მოთამაშე, რომელიც არ ერიდება რუსეთთან ფლირტს, არის გერმანული კომპანია Metro AG, რომელიც ცნობილია თავისი საბითუმო სასურსათო მაღაზიებით. ქსელის გენერალური დირექტორი ადასტურებს რუსეთში ბიზნესის გაგრძელების გეგმას.

დღეს რუსეთში 93 Metro-ს მაღაზიაა, სადაც 15 000-ზე მეტი თანამშრომელია დასაქმებული. რუსეთის ფედერაციაში ჰოლდინგის შემოსავალმა 2021 წელს შეადგინა 3,4 მილიარდი დოლარი, საიდანაც 193 მილიონი დოლარი გადასახადების სახით გადავიდა მტრის ბიუჯეტში.

საერთო ჯამში, სამმა ჩამოთვლილმა მაღაზიათა ქსელმა გასულ წელს ტერორისტული ქვეყნის სახელმწიფო ხაზინას დაამატა დაახლოებით 700 მილიონი დოლარის გადასახადები! სწორედ ამდენი ჯდება რუსეთის საზღვაო ძალების ახალი ფლაგმანის აშენება, როგორც კრეისერი „მოსკვა“, რომელიც დღეს ამშვენებს შავი ზღვის ფსკერს.

თამბაქო კლავს არა მარტო მწეველებს

უკრაინის ომის ერთ-ერთი მთავარი სპონსორი თამბაქოს გლობალური მწარმოებლები არიან: Philip Morris International, Japan Tobacco International და British American Tobacco.

მათგან ყველაზე დიდმა - Philip Morris International (სიგარეტები Marlboro, Parliament, Bond, Chesterfield, L&M, Next, ისევე როგორც თამბაქოს გათბობის სისტემა IQOS და HEETS ჯოხი) - სრულმასშტაბიანი ომის დასაწყისში გამოაცხადა, რომ აპირებს გაყიდოს თავისი რუსული ბიზნესი და გამოვიდეს ამ ტოქსიკური ბაზრიდან. მაგრამ, საბოლოოდ, გაირკვა, რომ ეს ყველაფერი ცარიელი სიტყვებია - უკრაინელი მომხმარებლების მოსაწონად და დასავლეთში საკუთარი თავის პოპულარიზაციის მიზნით. რუსული ბიზნესის გაყიდვის ყველა „მცდელობა“, როგორც ჩანს, წარუმატებელი აღმოჩნდა და კორპორაცია კვლავ რჩება რუსეთის ბიუჯეტის ერთ-ერთ უმსხვილეს გადამხდელად.

მხოლოდ 2021 წელს მან 4,7 მილიარდი დოლარი გადარიცხა რუსეთის ხაზინაში! და ეს, იგივე თანხაა, რაც 1100 უახლესი რუსული "Breakthrough" ტანკის ღირებულება ყველაზე მოდერნიზებული კონფიგურაციით, საბრძოლო მასალასთან ერთად - ანუ მთელი სატანკო არმია! იმის გათვალისწინებით, რომ 2022 წლის დასაწყისში რუსეთის შეიარაღებულ ძალებში ტანკების საერთო რაოდენობა იყო 3300, კომპანია Philip Morris-მა ჰიპოთეტურად დააფინანსა ამ რაოდენობის მესამედი წელიწადში.

თამბაქოს კიდევ ერთმა კორპორაციამ - Japan Tobacco International (სიგარეტების ბრენდები Winston, LD, Camel, Sobranie) ასევე არ გამოიჩინა პრინციპულობა. რუსულ ბიზნესსა და მარკეტინგში ინვესტიციების შეჩერების ცარიელი დაპირებების შემდეგ, კომპანიამ არ შეამცირა თავისი შვილობილი კომპანიის საქმიანობის მასშტაბი. JTI-მა 2021 წლამდე წელი დაასრულა 7,4 მილიარდი დოლარის შემოსავლით.

British American Tobacco ( სიგარეტის ბრენდები - Dunhill, Kent, Lucky Strike, Pall Mall, Rothmans, ისევე როგორც გათბობის სისტემა - glo tobacco) ასევე იუწყება, რომ ამჟამად რუსეთის ბაზარზე გასვლის პროცესშია, მაგრამ ეს პროცესი რეალურად არ ჩანს. როგორც კომპანიაში აღნიშნავენ, მენეჯმენტი აწარმოებს მოლაპარაკებებს „დისტრიბუციულ კონსორციუმთან ერთობლივი მენეჯმენტით“ მისი ბიზნესის რუსეთსა და ბელორუსში გაყიდვასთან დაკავშირებით. ეს არის ყველა ინფორმაცია, რაც ამჟამად ხელმისაწვდომია: დეტალები შესაძლო მყიდველებისა და პირობების შესახებ არ არის გამჟღავნებული. ამიტომ, ჩვენ მხოლოდ იმედი გვაქვს, რომ ეს არ არის კიდევ ერთი ხმამაღალი განცხადება რეპუტაციული დივიდენდების მისაღებად. იმავდროულად, 2021 წელს ВАТ-მა მიიღო 4,2 მილიარდი დოლარის შემოსავალი, საიდანაც მან გადაიხადა 371 მილიონი დოლარის გადასახადები რუსეთის ბიუჯეტში.

სანამ კონკურენტები აჭიანურებენ, კომპანია Imperial Tobacco-მ (Davidoff, West, Prima სიგარეტები) აჩვენა, რომ სულაც არ არის რთული რუსეთთან კავშირის გაწყვეტა. თუ ამის რეალური განზრახვა არსებობს. მან სრულიად დაასრულა გასვლა რუსეთის ფედერაციიდან, მიჰყიდა თავისი "შვილობილი" კომპანიები რუს ბიზნესმენებს.


სასმელები და საჭმელები მეტალის გემოთი

PepsiCo-ს ლოგოს ნათელი ფერები, როგორც ერთ-ერთი ცნობილი და პოპულარული ამერიკული სიმბოლო, უკრაინელებისთვის გადაიქცა მსხვილი ბიზნესის ცინიზმისა და უპასუხისმგებლობის კიდევ ერთ შეხსენებად. საკვები პროდუქტების, საჭმლისა და სასმელების ამერიკული მწარმოებელი ხომ (ბრენდები Pepsi, 7Up, Sandora, "Sadochok", Lay"s და ა.შ.) კვლავ აგრძელებს საქმიანობას რუსეთში.

კომპანია არათუ არ ერიდება „სისხლიანი“ ფულის დაგროვებას, არამედ აქტიურად უჭერს მხარს აგრესორს გადასახადებით. ჰოლდინგის შემოსავალმა რუსეთში 2021 წელს 4,7 მილიარდი დოლარი შეადგინა, საიდანაც 810 მილიონი რუსეთის ბიუჯეტში შევიდა. და ეს იგივეა, რაც 60-ზე მეტი "Smerch-M" ზალპური სარაკეტო სისტემა.

“პეპსის“ კონკურენტმა კომპანია Coca-Cola-მ, მართალია ხმამაღლა გამოაცხადა რუსეთიდან გასვლის შესახებ, ფაქტობრივად, ბიზნესი ბოლომდე არ დახურა. 2022 წელს კომპანიამ პირობა დადო, რომ აღარ აწარმოებს ან გაყიდის თავისი ბრენდების პროდუქტებს რუსეთის ფედერაციაში, თუმცა, მოგვიანებით გაირკვა, რომ კორპორაცია აგრძელებს მუშაობას რუსი მომხმარებლებისთვის, აწარმოებს სხვადასხვა სახის სასმელს რუსული "მულტონ პარტნიორის" სახელით, რომელიც მან 2005 წელს შეიძინა. კომპანიის ორიგინალური პროდუქცია რუსულ ბაზარზეც აღწევს: ძირითადად არაბეთის გაერთიანებული საემიროებიდან, ირანიდან, თურქეთიდან, აზერბაიჯანიდან, ყაზახეთიდან და საქართველოდან.

კიევის ეკონომიკის სკოლის მონაცემებით, 2021 წელს Coca-Cola HBC AG კომპანიამ მიიღო მილიარდ დოლარზე მეტი შემოსავალი რუსეთში, რითაც შეავსო აგრესორი სახელმწიფოს ხაზინა 331 მილიონი დოლარით. ამ ფულით რუსეთის ფედერაციას შეეძლო ახალი თაობის K-52 „შავი ალიგატორის“, 20 სადაზვერვო და თავდასხმის შვეულმფრენის აგება.

შვეიცარიული კორპორაცია Nestle, რომელიც აწარმოებს პოპულარულ საკვებს და სასმელებს (ბრენდები Dolce Gusto, Coffee-mate, NESCAFÉ Classic, Nesquik, Svitoch, PurinaOne, Torchyn და Lion და მრავალი სხვა), ასევე აგრძელებს მუშაობას რუსეთში. როგორც ბევრი სხვა, ისინი ამართლებენ რუსეთის ფედერაციაში მათი ყოფნის მნიშვნელობას, როგორც სოციალურ მისიას, რადგან, სავარაუდოდ, რუსების საკვების გარეშე დატოვება რატომღაც არ არის ჰუმანური.

ამავდროულად, კორპორაციამ აღნიშნა, რომ მათი საქმიანობა რუსეთის ფედერაციაში „არ იქნება ორიენტირებული შემოსავლის მიღებაზე და შესაბამისად, ისინი არ გადაიხდიან საშემოსავლო გადასახადს“. ზედმეტად ალტრუისტულად ჟღერს - რატომ უნდა შეინარჩუნო ბიზნესი, რომელიც მოგებას არ გამოიმუშავებს? და ამ მიდგომით, რატომ არ დაიწყეს პროდუქციის უფასოდ გაცემა? ვისკენ არის მიმართული ასეთი გულუბრყვილო განცხადებები, უცნობია.

2021 წლის შედეგების მიხედვით, “ნესტლემ“ მოახერხა რუსეთის ბაზარზე 3 მილიარდი დოლარის პროდუქციის გაყიდვა, საიდანაც 502 მილიონი დოლარი რუსეთის ბიუჯეტში შევიდა. ეს თანხა უდრის 167-ზე მეტი Msta-S თვითმავალი ჰაუბიცის მშენებლობას.

განსაკუთრებით ცინიკური იყო კორპორაცია Mondelez International, რომელიც უკრაინის ბაზარზე ყველასათვის საყვარელი Milka, Korona, Oreo, TUC ფუნთუშები, Barney the Bear ნამცხვრები, Lux ჩიფსები, Dirol საღეჭი რეზინი და Halls lollipops-ით არის წარმოდგენილი. თავდაპირველად, მათ, ისევე როგორც სხვა კონკურენტებმა, დადეს პირობა, რომ ნაწილობრივ შეაჩერებდნენ ბიზნესს რუსეთის ფედერაციაში. მაგრამ მოგვიანებით, როცა მიხვდნენ, რომ ბაზრის ასეთი გემრიელი ნაჭრის დაკარგვა მათთვის არ არის მომგებიანი, „ზურგით“ შეტრიალდნენ.

„ჩვენ ვაგრძელებთ უკრაინასა და რუსეთში ვითარების შეფასებას და ჩვენი ოპერაციებისა და ბიზნესის მუდმივ მონიტორინგს. ვაგრძელებთ ჩვენი უკრაინული და რუსული შვილობილი კომპანიების კონსოლიდაციას. 2022 წლის პირველ კვარტალში უკრაინამ გამოიმუშავა წმინდა კონსოლიდირებული შემოსავლის 0.3%, ხოლო რუსეთმა გამოიმუშავა 2.4%. ხოლო 2023 წლის პირველ კვარტალში უკრაინამ გამოიმუშავა 0.4%, რუსეთმა კი - 2.8%“, - ამბობენ კომპანიის მენეჯმენტში.

ცხადია, არჩევანი გაკეთდა და არავითარ შემთხვევაში უკრაინის სასარგებლოდ.

2021 წელს კომპანიამ მიიღო 1,3 მილიარდ დოლარზე მეტი შემოსავალი რუსეთში, მისი წყალობით რუსეთის ბიუჯეტს 171 მილიონი აშშ დოლარი დაემატა.


სისხლიანი ბანკნოტები

ნუ დავივიწყებთ ბანკებს, რომლებიც არ ჩქარობენ ტერორისტულ ქვეყანაში ბიზნესის დასრულებას, გულუხვად ემსახურებიან რუსების ანგარიშებს და გვთავაზობენ ხელსაყრელ პირობებს მათი ქონების დაგროვებისთვის.

ეს არის, კერძოდ, Raiffeisenbank - ავსტრიული საბანკო ჯგუფის Raiffeisen Bank International-ის შვილობილი კომპანია. ის არა მხოლოდ აგრძელებს მუშაობას რუსეთის ფედერაციის ტერიტორიაზე, არამედ ზრდის შემოსავალს. რუსულ ბანკებთან ერთად Raiffeisenbank რუს სამხედროებს სესხებს შეღავათიანი პირობებით აძლევს. შედეგად, კორუფციის პრევენციის ეროვნულმა სააგენტომ Raiffeisen Bank International ომის საერთაშორისო სპონსორების სიაში შეიყვანა.

ავსტრიულს არ ჩამორჩებოდა უნგრული OTP Bank Group - ფინანსური ინსტიტუტი, რომელიც ჯერ კიდევ შედის TOP-50 უმსხვილეს რუსულ ბანკს შორის. უკრაინაში რუსეთის სრულმასშტაბიანი შეჭრის შემდეგ, OTP Bank-მა განაცხადა, რომ მისმა რუსულმა „შვილობილმა“ შეაჩერა კორპორატიული დაკრედიტება და შეაჩერა აშშ დოლარის გადარიცხვები.

ამავდროულად, ორივე ბანკის რუსული განყოფილებები - Raiffeisen Bank International და OTP Bank Group - აღიარებენ ეგრეთ წოდებული "ЛНР" და "ДНР" არსებობას თავიანთ ვებსაიტებზე და კრემლის ინსტრუქციის მიხედვით, უკრაინის ომს უწოდებენ " სპეცოპერაციას“.


გვპირდებიან, მაგრამ რუსეთის ფედერაციაში მუშაობას არ წყვეტენ

Procter & Gamble - ამერიკული კორპორაცია, რომელიც ცნობილია თავისი ბრენდებით Pampers, Ariel, Always, Venus, Gillette, Head&Shoulders და Pantene - გაჰყვა რუსეთთან მეგობრობის მოლიპულ გზას. მართალია, კომპანია აცხადებს, რომ შეაჩერა ახალი კაპიტალის ინვესტირება და სარეკლამო საქმიანობა, ის მაინც რჩება უმსხვილეს დამსაქმებელად (დაახლოებით 2,5 ათასი რუსი დასაქმებული) და გადასახადის გადამხდელად აგრესორ ქვეყანაში.

„რუსეთის ფედერაციაში ფუნქციონირებს ორი P&G ქარხანა: Gillette-ის საპარსების წარმოების ქარხანა სანქტ-პეტერბურგში და ტუალეტის პროდუქტების წარმოების ქარხანა ტულას რეგიონში, რაც ხელს უწყობს ფულის მიღებას რუსეთის ბიუჯეტში“, - იტყობინება NAZK.

2022 წელს კომპანიამ რუსეთის ბიუჯეტს $10 მილიონი დაამატა, რაც დაახლოებით 250 ირანული შაჰედ-136/131 თვითმფრინავის ღირებულების ტოლფასია.

გერმანულმა ფარმაცევტულმა კომპანიამ Bayer-მა შეაჩერა გარკვეული ბიზნეს ოპერაციები რუსეთსა და ბელორუსში, მაგრამ აგრძელებს ჯანდაცვისა და სოფლის მეურნეობის პროდუქტების მიწოდებას. გასულ წელს, რუსეთში 1,3 მილიარდი დოლარის შემოსავლის მიღების შემდეგ, კომპანიამ 199 მილიონი დოლარის გადასახადები გადარიცხა მტრის ხაზინაში. და ეს არის თითქმის 20 ჰიპერბგერითი რაკეტის წარმოების ღირებულება.

Johnson & Johnson - ამერიკული კომპანია, რომელიც აწარმოებს სამედიცინო აღჭურვილობას, ფარმაცევტულ და სამომხმარებლო საქონელს, ასევე აგრძელებს საქმიანობას რუსეთში. მან შეაჩერა რეკლამა, მონაწილეობა კლინიკურ კვლევებში და საინვესტიციო პროექტებში, მაგრამ აგრძელებს წამლებისა და სამედიცინო პროდუქტების მიწოდებას ოკუპანტი ქვეყნის ბაზარზე. გასულ წელს კომპანიამ რუსეთის ბიუჯეტს გადასახადების სახით 204 მილიონი დოლარი შესწირა. ამ თანხებით შეგიძლიათ 30-ზე მეტი კალიბრის საკრუიზო რაკეტის აგება.

ცნობილი ავტომწარმოებლები, როგორიცაა BMW და Mitsubishi, არ გამოირჩეოდნენ პრინციპულობითა და ფოლადის ნებისყოფით. გერმანულმა BMW-მ (რუსეთის ბაზარზე გაყიდვებით 859 მილიონი დოლარის დონეზე) შეაჩერა ადგილობრივი წარმოება, მაგრამ ბაზარი მთლიანად არ დატოვა. იმავდროულად, იაპონურმა Mitsubishi-მ, რომელმაც შარშან 549 მილიონი დოლარის შემოსავალი მიიღო რუსული ბიზნესიდან, ნაწილობრივ შეაჩერა ქარხნის მუშაობა რუსეთში, თუმცა გადასახადების გადახდას განაგრძობს.

Red Bull-მა, მსოფლიო ლიდერმა ენერგეტიკული სასმელების ბაზარზე, შეაჩერა ყველა მარკეტინგული აქტივობა და ახალი საინვესტიციო პროექტი რუსეთში, მაგრამ აგრძელებს წარმოებას მისი შვილობილი კომპანიის მეშვეობით. ხოლო ფრანგული კომპანია BlaBlaCar, მიუხედავად იმისა, რომ მან შეაჩერა საინვესტიციო საქმიანობა რუსეთში, აგრძელებს ამ ქვეყნის მოქალაქეების მომსახურებას.

ყველა საერთაშორისო კორპორაციამ არ გაცვალა საკუთარი პრინციპები ბინძურ რუსულ ფულზე. ზოგიერთმა კომპანიამ, რომელიც დადო რუსეთის ფედერაციასთან დამშვიდობების პირობა, მართლაც ასე მოიქცა და არ შეუშინდნენ პოტენციური შემოსავლის დაკარგვას.

ნათელი მხარე აირჩიეს, McDonald"s-ისა და Starbucks-ის ქსელებმა, ავტომობილების მწარმოებლებმა Groupe Renault, Volkswagen Group, Nissan, Mercedes-Benz, შვეიცარიული კოსმეტიკური კომპანია Wella, ტექნოლოგიური აღჭურვილობის მწარმოებლებმა - Bosch, Siemens, Electrolux, მსოფლიოში უდიდესი. ტაქსის ქსელმა Uber და სხვ.

კიევის ეკონომიკის სკოლის მონაცემებით, 258-მა კომპანიამ საბოლოოდ დაასრულა რუსეთიდან გასვლა. თუმცა ეს არ ნიშნავს იმას, რომ მათი ბრენდების პროდუქტებმა მთლიანად დატოვა რუსული მაღაზიების დახლები და სერვისებმა შეწყვიტეს რუსეთში ადრე გაყიდული პროდუქტების მომსახურება.

აშკარაა, რომ უკრაინაში რუსეთის მიერ გაჩაღებული სრულმასშტაბიანი ომის შედეგად, საერთაშორისო ბიზნესი გზაჯვარედინზე აღმოჩნდა: დასავლური ღირებულებების მხარდაჭერა მათთვის ნიშნავს რუსეთის ტერიტორიიდან ჭარბი მოგების დაკარგვას, რუსეთის ფედერაცია კი იწვევს რეპუტაციის დაკარგვას.

თუმცა, კორპორაციებმა საბოლოოდ უნდა გააცნობიერონ, რომ რუსეთის ბიუჯეტში გადასახადების გადახდით (და ეს გიჟური თანხებია), ისინი პირდაპირ უწყობენ ხელს ომის გაგრძელებას, ეხმარებიან ტერორისტულ ქვეყანას ბრძოლის ველზე საკუთარი დანაკარგების აღდგენაში. და არც ერთი ჰუმანიტარული დახმარება, რომელსაც ისინი დროდადრო გადასცემენ უკრაინულ მხარეს, რათა გამოიყენონ ის პიარად, არ დაეხმარება მათ ამის მოშორებაში.

თავის მხრივ, უკრაინელმა მომხმარებლებმაც უნდა შეიტანონ თავიანთი წვლილი ამ საქმეში - დაიწყონ მასიური ბოიკოტი იმ კომპანიების მიმართ, რომლებიც ჯერ არ მიიჩნევენ საჭიროდ რუსეთთან კავშირების გაწყვეტას. დიახ, ეს ცნობილი და საყვარელი ბრენდებია, მაგრამ შეუცვლელი არ არის".

დღის ამბები